miercuri, 7 septembrie 2011

GALUSTE CU PRUNE

Ingrediente:
  • 1.700 kg. cartofi  fierti in coaja
  • 500 gr. faina
  • 1 lingura de gris
  • 1 1/2 lingurita sare
  • prune
  • pesmet
  • ulei
  • unt
  • zahar 
  • scortisoara
  • 1 plic zahar vanilat
Mai intii pregatim pesmetul.Se pune cantitate egala de unt si ulei(cit doriti),eu am pus 100 ml. ulei+100 gr. unt intr-o tigaie la topit.Adaugam pesmetul si lasam la prajit cit dorim sa fie de rumen.(Atentie!trebuie mestecat intruna deoarece se arde repede).Punem pesmetul intr-un bol si adaugam zaharul vanilatPrunele se spala,se taie pe jumatate(dar nu de tot) si li se scot simburii.In locul simburilor punem zahar amestecat cu scortisoara. 
Punem apa cu sare la fiert,iar cind da in clocot punem galustele.
 Se curata cartofii de coaja si se dau pe razatoarea cu ochiuri mici.Punem sarea,grisul,faina si facem un aluat.Cu miinile unse cu ulei luam o bucatica de aluat punem o pruna in mijloc si adunam aluatul in asa fel incit sa formam o bila.Punem galustele in apa clocotita si lasam sa fiarba pina se ridica la suprafata.Scoatem galustele cu o spumiera si le dam prin pesmet.POFTA BUNA!



8 comentarii:

  1. abia am mancat alataieri, dar vazandu-le pe ale tale ce frumoase sunt mi s-a facut iar pofta!yami!

    RăspundețiȘtergere
  2. Super bune chiar ma gandeam sa mai fac o tura, sa profit de prune cat mai sunt pe piata. O sectiune tare apetisanta! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicioase! Anul asta nici n-am facut inca .

    RăspundețiȘtergere
  4. Sotul meu este amator tare de asa ceva.Arata tare bine.Pupicei!Te astept pe la mine.

    RăspundețiȘtergere
  5. imi plac enorm de mult si arata super :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi plac la nebunie!!! Sunt delicioase! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine arata! Nu am mancat niciodata galuste din astea dar poate incerc si eu:).

    RăspundețiȘtergere