luni, 8 august 2011

TORT CU MAUSSE DE CAPSUNI SI CIOCOLATA



Ingrediente blat:
  • 9 oua
  • 60 gr. budinca de ciocolata(un plic si jumatate)
  • 150 gr. faina
  • 100 gr. nuca macinata
  • 200 gr. zahar
  • 30 gr. cacao
  • 5 linguri ulei
  • 2 lingurite praf de copt
  •  un praf de sare
Se separa ouale,iar albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare,se adauga zaharul si uleiul.Faina se amesteca cu praful de copt,cacaoa,budinca de ciocolata,nuca si se pune peste compozitia de mai sus.Se pune compozitia intr-o forma de tort cu diametrul de 28 cm. si se da la cuptor pentru 30-35 minute.Se face testul cu scobitoarea.Dupa racire am taiat blatul in doua.



Mausse de ciocolata:
  • 300 gr. ciocolata neagra
  • 250 gr. frisca lichida
Se pune ciocolata si frisca pe baie de aburi pina se topeste ciocolata,iar dupa aceea se raceste si se da la frigider 3-4 ore.Se scoate de la frigider si se bate bine cu mixerul.



Mausse de capsuni:

  • 200 gr. ciocolata alba
  • 200 gr. frisca lichida
  • 300 gr. capsuni
  • 1 plic de gelatina
  • 3-4 linguri de zahar
Se pune zaharul peste capsuni si se lasa asa pina isi lasa un pic de sirop.In siropul lasat de capsuni se pune gelatina la hidratat.Ciocolata se pune pe baie de aburi impreuna cu frisca ,pina se topeste ciocolata.Se lasa ciocolata la racit,iar dupa aceea se bate bine cu mixerul(procedam ca la mausseul de ciocolata neagra).Adaugam peste ciocolata capsunile zdrobite(eu le-am zdrobit cu furculita ca sa ramina frucyele mai mari)si gelatina topita citeva secunde la microunde.

Pentru insiropat  am folosit capuccino de ciocolata.

Asamblare:blat,mausse de ciocolata,mausse de capsuni,blat.
Deasupra am facui glazura din 150 gr. ciocolata si 150 gr. frisca.Le-am topit pe aburi,iar cind s-a mai racit am pus-o peste tort.Marginile le-am imbracat in frisca batuta.POFTA BUNA! 








Un comentariu: