vineri, 4 martie 2011

PRAJITURA CU MERE (ROUA)


 Este o prajitura foarte buna,iar eu am denumit-o ROUA  deoarece dupa ce se raceste deasupra bezelei se formeaza mici perlute care seamana cu roua.
Ingrediente:
  • 5 oua
  • 250 gr. zahar+inca 5 linguri
  • 180 ml. ulei
  • 125 ml. apa clocotita
  • drojdie cit o nuca mica
  • 10 gr. praf de copt stins cu zeama de lamiie
  • coaja de lamiie rasa
  • faina cit cuprinde(sa iasa o coca ca la chec adica sa curga)
  • 2 kg. mere
  • 130 gr. zahar
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • scortisoara
  • sare
Merele se spala si se dau pe razatoarea cu ochiuri mari(eu nu le curat de coaja) si se pun la calit cu 130 gr. zahar si vanilia.Dupa ce s-au calit se lasa putin la racit si se pune scortisoara dupa gust.

Separam ouale,iar galbenusurile le frecam cu 250 gr. zahar pina se albesc.Adaugam uleiul,apa clocotita,drojdia,praful de copt,coaja de lamiie si faina.Punem compozitia in tava unsa numai cu unt,merele deasupra si dam la cuptor.
 Inainte cu 5 minute sa fie gata prajitura o scoatem din cuptor si punem peste ea  cele 5 albusuri batute spuma cu 5 linguri de zahar.Nivelam albusul,iar dupa aceea tragem peste el cu un piaptan de patiserie.In lipsa piaptanului putem folosi o furculita.Mai dam prajitura la cuptor pina albusul devine putin auriu.O scoatem, o lasam la racit si numai dupa aceea o taiem.POFTA BUNA!
Sursa: GABI CARA


4 comentarii:

  1. Lili scumpa mea arată super...
    o voi încerca și eu cât de curând..
    O primăvară minunată și un weekend
    excelent îți doresc!
    Te pup și îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte frumos cum se formeaza picaturile din zahar caramelizat.
    Iar prajitura asta se topeste in gura.
    Foarte bun.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Lili,te asteapta un premiu in bucataria mea,te pup si o seara frumoasa!!
    Prajitura este delicioasa!!!

    RăspundețiȘtergere